måndag 23 augusti 2010

Masquerade

När jag och min vän Elin flyttade till Stockholm för nästan exakt två år sedan såg vi fram emot att ha en maskerad när vi kommit tillrätta i lägenheten och det tog kanske tre månader och då hade vi den. Dock hade vi inte så många gäster på festen och det var egentligen bara jag och Elin som klädde ut oss på riktigt. Elin var utklädd till flygvärdinna och jag till pinuppa. Det var riktigt kallt ute så jag kunde tyvärr inte ha stockings för då hade jag frusit ihjäl eftersom jag då och då måste gå ut för en cigg. Senare kom ett par som jag inte hade träffat innan och jag tror inte de förstod att det var en maskerad utan att det bara var väldigt konstigt att den ena värdinnan gick runt med korsett och trosor :)


When me and my friend Elin moved to Stockholm two years ago we looked forward to have a masquerade when we beign to feel at ease in our new home and it took about three months and then we had it. We didn't have so many guests at the party and it was only me and Elin that had dressep up for the party. Elin was dressed ut as a stewardess and me as a Pin up. It was winter outside so I couldn't wear stockings and as i smoker I need to go out now and then to take a cigarette. Later a couple came that I hadn't met before and I don't know if they knew it was a masquerade or if they just thought it was weird that one of the hostess was walking around in panties and a corset :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar